Jumaat, 11 Februari 2011

hayati seketika ciptaan saya

PUISI BUAT SUAMI
Suamiku
Hadirnya dirimu dalam hidupku
Telah membawa sirnamu
menerangi kegelapan dalam hidupku
mengenggam erat memimpin tanganku
menuju ke pintu kebahagiaan dirimu dan diriku.

Suamiku
Agungnya ketabahan dan kesabaranmu
Cekalnya akan dirimu
Melayani kedegilan dan kerenahku
Betapa aku hargai dan sanjungi sepanjang hidupku

Suamiku
Tika aku bersedih dan terasa pilu,
Engkau hadir dan menghiburkan hatiku
Sesungguhnya aku mengkagumi sikapmu itu
Wahai,  suamiku.

Suamiku
Kasih sayangmu tak ternilai
Ibarat deras mengalirnya air sungai
Begitu jugalah sayangmu terhadap diriku ini

Suamiku,
Ingin ku katakan disini
Bahawa aku bahagia sekali
Di sampingmu dan di sisi
Walaupun penuh duri
Namun kerna kasih  yang suci
Dapat kita mengharungi

Suamiku
Semoga hubungan kita ini
Berkekalan ke akhir hayat nanti
 Di redhai dan dirahmati
Amin...

-Nukilan Ayu-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan